Wijn

28 september 2019 - Caldas de Reis, Spanje

Een prachtige wandeling vandaag, veelal door wijngaarden en onder een strakblauwe hemel. Er werd hard gewerkt, iedereen deed mee, jong en oud, om de druiventrossen in de emmers te krijgen. De Spanjaarden doen dat iets anders dan de Fransen en bij mijn weten de Portugezen, die hun wijngaarden kort houden. Hier worden de ranken omhoog geleid, zodat je er onder kan staan. Misschien sta je iets meer boven je macht te knippen, maar voordeel is dat je in de schaduw staat.

Deze druiven waren voor witte wijn begreep ik, ze waren heerlijk, lekker fris.

1. José:
    28 september 2019
    Fijn, wandelen met mooi weer. En nu zit je hopelijk aan een lekker glas 🍷 te genieten... Waar slaap je deze nacht?
  2. Dineke:
    Hotel Sena dat was zo goedkoop dat ik gelijk maar twee nachten heb geboekt (36,50 incl. Ontbijt). Waar vind je dat nog.
  3. José:
    28 september 2019
    O lekker. Je blijft een extra nachtje
  4. Lijda:
    Even een dagje rust, heerlijk, het is tenslotte zondag. Liefs en doe de hartelijke groeten aan je voeten.😘
  5. Dineke:
    29 september 2019
    Groeten terug, die vinden dat fijn hoor dagje rust!
  6. Anneke:
    Geniet er nog even van. Het is ten slotte de reis van je leven!
    Liefs
  7. Dineke:
    29 september 2019
    Wat leuk Ann zo had ik er nog niet naar gekeken! Dikke zoen.
  8. Marjolein:
    Mooie verhalen. Proost op het leven!
  9. Dineke:
    29 september 2019
    Dat kunnen ze hier! Je zit er smiddags al aan de wijn.