Diploma

4 oktober 2019 - Santiago de Compostela, Spanje

Vandaag al vroeg in de rij voor mn Compostellae. Was toch een beetje nerveus: stel dat er iets misgegaan was en ik net een stempel tekort kwam? Naast mij stond een man uit de USA die zijn reis in etappes had gedaan, iedere keer een stukje van de Franse Camino, zon 750km. Dat betekende dat zijn eerste stempel al even geleden was. De man achter de balie stond op, hij ging overleggen. Daar had je het. De dame die mijn stempels controleerde vroeg waar ik vertrokken was. "In Valenca" , antwoordde ik. De eerste stempel was echter niet uit Valenca, maar uit Porto, vandaar had ik de bus genomen. Dan volgt een stempel uit Tui, niet uit Valenca. Nu ik het hardop zei dacht ik: het zou me niet verbazen als ze het niet zou geloven. Maar ze lachte vriendelijk, vulde de papieren geduldig in, ook een met mijn Latijnse namen en feliciteerde me hartelijk. Wat zal die een verhalen te horen krijgen.

Hoe het afgelopen is met de Amerikaanse man weet ik niet, ik heb hem niet meer gezien.

1. José:
    4 oktober 2019
    Bewijs binnen, je hebt het gedaan 😁, maar je had natuurlijk ook al je eigen weten dat je het gepresteerd hebt. Heb je lang in de rij gestaan? Naar de pelgrimsmis geweest en de non horen zingen? Hoeveel dagen heb je nog, blijf je nog? Hoe dan ook, geniet ervan
  2. Dineke:
    5 oktober 2019
    Ja dat hoort er allemaal bij! Was heel ontroerend, wat een stem..Nu nog een dag naar Finisterre en Muxia verheug ik me ook op en morgen weer langzaam richting vliegveld. Vlieg maandag terug, "niet gewoon meer na al wat ik ervaren heb" enz.
  3. José:
    5 oktober 2019
    Ze kan echt prachtig zingen hè? Hoop dat het weer vandaag meezit als je naar de kust gaat (staat nog op mijn verlanglijstje) een vast een goede terugreis. Hoop je binnenkort een keer te ontmoeten en met veen je prachtige ervaringen te horen 🤗