Vragen

2 oktober 2019 - O Faramello, Spanje

In de periode voorafgaand aan de tocht naar Santiago kwamen er veel vragen. "Waarom doe je dit?" Was er zo een. En: "is dit ook niet een prestatie?" Vragen die ik zelf ook had natuurlijk. Mijn zwager had er ook een: "en wat nu als je daar aankomt"?

Ik hou wel van vragen waar je even op moet kauwen, waar je niet direct een antwoord op kan geven en even over na moet denken, iets over kan lezen of het met anderen over kan hebben.

Je hoort veel oneliners over de Camino, 'de weg is het doel' bv. Dat lijkt op 'roads for made for journies, not for destinations', van Confucius. Toch was ik niet zomaar gaan lopen. Ik had een rondwandeling kunnen maken in Belgie, Frankrijk, of Spanje. Dat heb ik niet gedaan, ik wilde naar Santiago en morgen is het zover.

1. Leen:
    2 oktober 2019
    Leuke afgeronde logjes tot nu toe, maar dit is een regelrechte cliffhanger!
  2. Dineke:
    2 oktober 2019
    Ha! Dat vind ik eigenlijk zelf ook wel, je weet niet wat je ervan kan verwachten. Ik hoor dat mensen in huilen uitbarsten als ze daar staan. Aan de andere kant is er nog weing terecht van al mijn verwachtingen. We gaan het zien!
  3. José:
    2 oktober 2019
    En mooie laatste wandeldag gewenst😘
  4. Leen:
    Laat je verrassen!
  5. Marjolein:
    2 oktober 2019
    Ik ben heel benieuwd wat je onderweg allemaal nog zal gaan vinden en wens je een mooie wandeling.