Briallos

27 september 2019 - Caldas de Reis, Spanje

Dat was even spannend: zonder reservering (dat kan ook niet altijd en echte pelgrims reserveren ook niet heb ik bevrepen) na de lunch besloten door te lopen. Ik was doorweekt, vreemd genoeg juist ook onder mn poncheau, maar na de lunch knapte het weer op, dus waarom niet. Droge sokken aan en gaan. Al met al, inclusief verkeerd lopen, een prachtige albuergue gevonden in Briallos, vijf km voor Caldas de Reis, waar ze vanaf 19uur zelfs een peregrinosmenu serveren. Mn bed was al opgemaakt, want een jonge vrouw bood dat van haar aan: ze had besloten toch verder te gaan met haar vriendinnen.

Morgen dus een kort stukje en de rest van de dag vrij.

1. José:
    27 september 2019
    Regen en zonneschijn....'t is toch net het echte leven op de Camino. Wat fijn dat je een plekje vond in Briallos. En een opgemaakt bed, wow wat een luxe 😁
  2. Lijda:
    27 september 2019
    Wat dapper allemaal Dineke! Ik lees dit terwijl ik in mijn heerlijke bed lig en een beetje een voorstelling van jou bed probeer te maken. Hoogste tijd weer voor een paar foto’s, denk ik zo. Ook al kaarsen met batterijen gekocht voor als je terug bent 🤣 Truste.
  3. Suzanne:
    28 september 2019
    Gaaf hoor Dineke super toffe ervaring lijkt me!!
  4. Dineke:
    29 september 2019
    Is het ook! En zoals vaak met angst: zodra je er op af gaat verdwijnt er een heleboel vanzelf. Dat weet ik natuurlijk wel, maar dit gaat over ervaren!
  5. Dineke:
    28 september 2019
    Wat leuk al die reacties! Vandaag ga ik in Caldas de Reis eens op zoek naar een hotelletje, wat denk je daarvan. Niet echt des pelgrims lijkt me zo, maar dat zijn electrische kaarsen in de kerk ook niet tenslotte.
    Zal bij vertrek een foto van de kamer maken, dat bedoel je toch Lijda. Super geslapen, lekker stil en koel midden in het platteland tegenover de wijngaard. Dat zag ik gisteravond toen ik na het eten nog een ommetje maakte, ik kon niet stoppen met wandelen.
  6. Ard:
    28 september 2019
    Er staan al een hoop mooie foto's inmiddels (en een mooie tekening!)...leuk om op die manier een beetje 'mee te kunnen lopen'!
  7. Dineke:
    28 september 2019
    Vind het ook leuk zon blog, kan je vertellen wat je meegemaakt hebt en zelfs direct de fotos laten zien. Nu ik dat zo schrijf bedenk ik me dat het nog maar weinig met een ouderwetse pelgrimstocht van doen heeft, zonder contact, maanden van huis. Dat is dan weer een voordeel.