Stiefbeen en zoon

30 september 2019 - Padrón, Spanje

Na een wandeling in de regen van 16km gearriveerd in Pontecesures. Bed opgemaakt en op zoek naar iets te eten. Alles was dicht behalve een " medieval tavern" Mesa de Pedra. Het was niet meer dan een klein achtertuintje, vol met rotzooi. Ik liep onmiddellijk door, moest toch nog geld opnemen. In het dorp was niets open en die stone table liet me niet los: wat zou je daar nou kunnen eten? Ik besloot terug te gaan. Voorzichtig deed ik een stap naar voren, een man leunend tegen een houten schuurtje nam me op. "Are you open?" Vroeg ik. Hij knikte. Ik kon niet meer terug.

Ik vroeg om een glas wijn, even later zette hij een smalle fles "real Galician white wine" voor me neer met een limonadeglas. " you drink one glass, you drink everything, its oke". De wijn was heerlijk, beetje zoet friszoals de druiven die ik had gegeten. "I have Galician soup" dat lustte ik ook wel, maar er stond nog iets op mn verlanglijstje. Ik zag overal "Peppers van Padron", daar was ik zo benieuwd naar. Hij legde een geplastificeerd vel neer waar ze op stonden, ja die!

De soep was heerlijk, koolsoep proefde ik en de jalapenos...er waren er nog een paar over, die deed hij tussen een stuk stokbrood voor morgen onderweg.

Ik heb de beste maaltijd sofar in Spanje gegeten vanavond, gaf hem een hand en bedankte hem, nadat ik 10e betaald had.

1. José:
    30 september 2019
    Ha, wat een geweldig verhaal. Kan het me helemaal voorstellen hoe je aarzelde.
    Na zo'n maaltijd en een goede douche lacht het leven je weer toe, want de hele tijd door de regen is toch minder fijn lopen...
  2. José:
    30 september 2019
    O, en die foto van je mesa de pedra😱. Je zou hard wegrennen😂
  3. Dineke:
    30 september 2019
    Ja toch! En dat wilde ik nou weer niet.
    Daar heb je nou zon ding: kan ik dat vertrouwen of niet.
  4. Antoinette Kievit:
    30 september 2019
    Passende titel van je verhaal!
  5. Dineke:
    30 september 2019
    Wat een pestzooi he, denk dat het er zo in de middeleeuwen uitzag.
  6. Antoinette Kievit:
    30 september 2019
    Wel lekker eten zo te zien!
  7. Lijda:
    30 september 2019
    Wat een heerlijk verhaal. Net zoiets als sla met ei tussen de kerststofjes😂 Ik verheug me erop om binnenkort voor je te koken en je verhalen te horen. Bij deze uitgenodigd lieve Dineke!
  8. Dineke:
    1 oktober 2019
    Nou he dat was ook zon cadeautje. Zulke dingen vergeet je niet meer. Gezellig Lijda! Liefs.
  9. Marjolein:
    1 oktober 2019
    Prachtig verhaal Dineke. De eettentjes met de formica tafeltjes zijn vaak de beste, maar deze is wel heel bijzonder ingericht.....