Opgeven

24 september 2019 - Redondela, Spanje

De intimiteit van een bijna verlaten slaapzaal vraagt om een goed gesprek. We waren met zn tweeen achtergebleven, de overige 12 gingen het dorp in, op zoek naar iets te eten. We spraken over de tocht naar Redondella de volgende dag. "I am going to take the train, I give up". Ik schrok, had ik mezelf overschat?

"Its up and down, I have had enough, I am going back to Lyon". Ze vertelde me nog meer, dat ze alleen woonde in een huis dat ze samen met haar (tweede) man gekocht had, hij kon er niet wennen en woonde nog steeds in hun oude huis. En eigenlijk dacht ze er over in Portugal te gaan wonen.

"What do you do for a living" she asked. Ik vertelde het haar, waarop ze in lachen uitbarstte. Ja ook psychologen hebben soms behoefte aan een goed gesprek.

Vandaag dus aangekomen in Redondella, want dit is mijn Camino en dat is die van haar.

1. Ard:
    24 september 2019
    Hah op de een of andere manier trek je het toch aan...heb je nog steeds geluk met het weer?
  2. Dineke:
    24 september 2019
    Vanmorgen vertrokken in de regen, gaandeweg klaarde het op. En ik weet niet waar het natter is, aan de binnen- of de buitenkant van die poncho..dat sluit zo af zon ding.
  3. José:
    24 september 2019
    Dat zijn toch echt de leuke ontmoetingen op de Camino. Spontaan, Soms kort, soms langer en dan weer je eigen weg lopen. Mooi Dineke.
  4. Dineke:
    Leuk he.
    Ook een man ontmoet die 10kg in zn rugzag meedroeg: had zon apparaat bij zich om te spoelen iedere dag. Daar word je stil van.
  5. Lijda:
    24 september 2019
    Zie nu al elke dag uit naar je reisverslag! Mooi!