De bushalte

22 september 2019 - Tui, Spanje

Het is bijna onmogelijk geen contact te hebben met anderen, mensen vragen aan je "loopt u de Camino?" Als openingszin voor een praatje. Op het vliegveld ontmoette ik twee Nederlandse jonge vrouwen met wie ik in dezelfde bus naar Porto reed. Een van hen vertelde dat ze haar partner had ontmoet tijdens de Camino, vorig jaar hadden ze hun eerste kind gekregen. "Dan ken je dat boek zeker wel, Camino?" Nee dat kende ze niet. "Dat gaat over jullie!"

Zo ook vanmorgen toen ik om me heen keek op zoek naar de bushalte van waar ik naar Valenca zou vertrekken. Een vrouw stelde dezelfde vraag. Ze was gister teruggekomen vanuit Santiago en zou morgen weer vertrekken naar Duitsland. (Er zijn veel Duitsers aan het wandelen, net een stuk opgelopen met een Duits stel).

"Goed dat je dat doet nu je jong bent", zei ik tegen haar. "Oh don't worry, there are a lot of old people walking the Camino!" Buen Camino!

Thank you!

De bushalte stond er niet, maar de bus kwam wel. Inmiddels garriveerd in Spanje.

1. José:
    22 september 2019
    Ach, leeftijd is ook maar een getal hè😇. Wat leuk dat je in Spanje bent. Nog even de brug overgelopen, terug Portugal in?
  2. Dineke:
    22 september 2019
    Gelopen vanuit Valenca over de brug naar Tui. Ik geloof dat ik erg van de symboliek ben :)
  3. José:
    23 september 2019
    Zo hoort het ook 😉. Prachtig, om vanuit Portugal Spanje binnen te lopen.